نمایه کلیدواژه ها

آ

  • آخرالزمانی شگردهای تولید و توزیع؛ مطالعه مؤلفه‌های اثرگذار بر فروش جهانی فیلم [دوره 14، شماره 35، 1402، صفحه 51-70]
  • آسایشگاه روانی بررسی گستردگی هم‌زمان زیست‌سیاست و گفتمان روان‌نژندی در فیلم جزیرۀ شاتر از منظر روانشناسی اجتماعی [دوره 14، شماره 34، 1402، صفحه 65-82]
  • آنتوان دو سنت‌اگزوپری مطالعه‌ی تطبیقی داستان شازده کوچولو اثر دوسنت اگزوپری و فیلم انیمیشنِ شازده کوچولو به کارگردانی مارک آزبرن [دوره 14، شماره 35، 1402، صفحه 107-127]
  • آهنگ‌ساز موسیقی نازیسم و واگنر و نظریه جنگ کلاوزویتس در آلمان در زمان جنگ جهانی دوم [دوره 14، شماره 33، 1402، صفحه 79-93]
  • آهنگسازان معاصر بررسی تطبیقی نت‌نگاری نوین در آثار آهنگسازان معاصر (مطالعه موردی: بانشی، کهکشان مارپیچ، اتود 2 فریمن، کنتاکت، 8'37"، طلسم باران) [دوره 14، شماره 33، 1402، صفحه 39-78]
  • آهنگ‌سازی روش‌ شناسی و تحلیل موضوعی پایان‌نامه‌های کارشناسی ارشد رشته‌ آهنگسازی در دانشگاه‌های دولتی ایران از سال 1390 تا 1400 [دوره 14، شماره 35، 1402، صفحه 5-25]
  • آیسخولوس خلأهای موجود در قضاوت ارسطو درباره‌ی هفت نمایش‌نامه‌ی بازمانده از آیسخولوس [دوره 14، شماره 33، 1402، صفحه 137-152]

ا

  • ابزارها‌ی تکنولوژیکی واکاوی و آفرینش مفاهیم جدید از چشم‌انداز سینمای آنتی‌اومانیستی دلوز [دوره 14، شماره 35، 1402، صفحه 71-85]
  • ارسطو خلأهای موجود در قضاوت ارسطو درباره‌ی هفت نمایش‌نامه‌ی بازمانده از آیسخولوس [دوره 14، شماره 33، 1402، صفحه 137-152]
  • اضطراب تحلیل ویژگی‌های شخصیت‌های انیمیشن شگفت انگیزان با توجه به مرگ اگزیستانسیال و مفاهیم وابسته به آن در آرای هایدگر [دوره 14، شماره 35، 1402، صفحه 87-105]
  • اقتباس مطالعه‌ی تطبیقی داستان شازده کوچولو اثر دوسنت اگزوپری و فیلم انیمیشنِ شازده کوچولو به کارگردانی مارک آزبرن [دوره 14، شماره 35، 1402، صفحه 107-127]
  • اقتباس سینمایی مطالعه‌ای بر اقتباس سینمایی رمان «پدر آن دیگری» بر مبنای مفهوم بیش‌متنیت ژرار ژنت [دوره 14، شماره 32، 1402، صفحه 43-59]
  • امیرارسلان نامدار مطالعه بینامتنی تصاویر انیمه ژاپنی با مضمون ایرانی با تکیه بر نظریه ژرارژنت« نمونه موردی: انیمه امیرارسلان نامدار» [دوره 14، شماره 34، 1402، صفحه 21-34]
  • انگیزه‌های رفتن به تئاتر دل مدیریت تجربه‌ی مصرف مخاطب تئاتر: یک مطالعه مردم‌نگارانه [دوره 14، شماره 33، 1402، صفحه 117-135]
  • انیمه مطالعه بینامتنی تصاویر انیمه ژاپنی با مضمون ایرانی با تکیه بر نظریه ژرارژنت« نمونه موردی: انیمه امیرارسلان نامدار» [دوره 14، شماره 34، 1402، صفحه 21-34]
  • انیمیشن مطالعه‌ی تطبیقی داستان شازده کوچولو اثر دوسنت اگزوپری و فیلم انیمیشنِ شازده کوچولو به کارگردانی مارک آزبرن [دوره 14، شماره 35، 1402، صفحه 107-127]
  • اومانیسم واکاوی و آفرینش مفاهیم جدید از چشم‌انداز سینمای آنتی‌اومانیستی دلوز [دوره 14، شماره 35، 1402، صفحه 71-85]

ب

  • بوطیقا خلأهای موجود در قضاوت ارسطو درباره‌ی هفت نمایش‌نامه‌ی بازمانده از آیسخولوس [دوره 14، شماره 33، 1402، صفحه 137-152]
  • بیش متنیّت مطالعه‌ای بر اقتباس سینمایی رمان «پدر آن دیگری» بر مبنای مفهوم بیش‌متنیت ژرار ژنت [دوره 14، شماره 32، 1402، صفحه 43-59]

پ

  • پایان‌نامه‌های موسیقی روش‌ شناسی و تحلیل موضوعی پایان‌نامه‌های کارشناسی ارشد رشته‌ آهنگسازی در دانشگاه‌های دولتی ایران از سال 1390 تا 1400 [دوره 14، شماره 35، 1402، صفحه 5-25]
  • پدر آن دیگری مطالعه‌ای بر اقتباس سینمایی رمان «پدر آن دیگری» بر مبنای مفهوم بیش‌متنیت ژرار ژنت [دوره 14، شماره 32، 1402، صفحه 43-59]
  • پدیدارشناسی مکان تحلیل روایت مکان و مناسبات سوژه با آن در برداشتی پدیدارشناسانه از متن فیلم‌نامه «داستان توکیو» [دوره 14، شماره 32، 1402، صفحه 71-99]
  • پسامدرن فراداستان در دهه نود سینمای ایران بر اساس نظریه لیندا هاچن: مطالعه موردی دو فیلم «اژدها وارد می‌شود! » و «مسخره‌باز» [دوره 14، شماره 33، 1402، صفحه 5-21]
  • پوستر فیلم برهم‌کنش دو وجه خوانداری و دیداریِ «عناوین تایپوگرافیک» در تیتراژ و پوستر هفت فیلم کودک و نوجوان: بر اساس نظریۀ اسکات- نیکولایوا [دوره 14، شماره 35، 1402، صفحه 129-144]

ت

  • تئاتر دل مدیریت تجربه‌ی مصرف مخاطب تئاتر: یک مطالعه مردم‌نگارانه [دوره 14، شماره 33، 1402، صفحه 117-135]
  • تئاتر به‌مثابه آیین دل مدیریت تجربه‌ی مصرف مخاطب تئاتر: یک مطالعه مردم‌نگارانه [دوره 14، شماره 33، 1402، صفحه 117-135]
  • تایپوگرافی برهم‌کنش دو وجه خوانداری و دیداریِ «عناوین تایپوگرافیک» در تیتراژ و پوستر هفت فیلم کودک و نوجوان: بر اساس نظریۀ اسکات- نیکولایوا [دوره 14، شماره 35، 1402، صفحه 129-144]
  • تجربه‌ی مصرف دل مدیریت تجربه‌ی مصرف مخاطب تئاتر: یک مطالعه مردم‌نگارانه [دوره 14، شماره 33، 1402، صفحه 117-135]
  • تحصیلات تکمیلی موسیقی روش‌ شناسی و تحلیل موضوعی پایان‌نامه‌های کارشناسی ارشد رشته‌ آهنگسازی در دانشگاه‌های دولتی ایران از سال 1390 تا 1400 [دوره 14، شماره 35، 1402، صفحه 5-25]
  • تحلیل لایه‌ای علت‌ها تُورَه؛ نمایش عامیانه‌ی خراسان شمالی، چیستی و افول آن (بر پایه‌ی فهم چهارگانه‌ی تولیدکننده، مخاطب، متن و بافت و تحلیل لایه‌ای علت‌ها) [دوره 14، شماره 33، 1402، صفحه 23-38]
  • تراژدی خلأهای موجود در قضاوت ارسطو درباره‌ی هفت نمایش‌نامه‌ی بازمانده از آیسخولوس [دوره 14، شماره 33، 1402، صفحه 137-152]
  • ترکیب‌بندی کارکرد عناصر تجسمی در فضاسازی فیلم‌های سینمایی (موردپژوهی هتل بزرگ بوداپست) [دوره 14، شماره 33، 1402، صفحه 95-115]
  • تصویر کارکرد عناصر تجسمی در فضاسازی فیلم‌های سینمایی (موردپژوهی هتل بزرگ بوداپست) [دوره 14، شماره 33، 1402، صفحه 95-115]
  • تصویر مطالعه بینامتنی تصاویر انیمه ژاپنی با مضمون ایرانی با تکیه بر نظریه ژرارژنت« نمونه موردی: انیمه امیرارسلان نامدار» [دوره 14، شماره 34، 1402، صفحه 21-34]
  • توره تُورَه؛ نمایش عامیانه‌ی خراسان شمالی، چیستی و افول آن (بر پایه‌ی فهم چهارگانه‌ی تولیدکننده، مخاطب، متن و بافت و تحلیل لایه‌ای علت‌ها) [دوره 14، شماره 33، 1402، صفحه 23-38]
  • تیتراژ برهم‌کنش دو وجه خوانداری و دیداریِ «عناوین تایپوگرافیک» در تیتراژ و پوستر هفت فیلم کودک و نوجوان: بر اساس نظریۀ اسکات- نیکولایوا [دوره 14، شماره 35، 1402، صفحه 129-144]

ج

  • جنگ جهانی دوم موسیقی نازیسم و واگنر و نظریه جنگ کلاوزویتس در آلمان در زمان جنگ جهانی دوم [دوره 14، شماره 33، 1402، صفحه 79-93]
  • جهانی شدن شگردهای تولید و توزیع؛ مطالعه مؤلفه‌های اثرگذار بر فروش جهانی فیلم [دوره 14، شماره 35، 1402، صفحه 51-70]

ح

  • حالت واکاوی رویکرد حالت ساز نورپردازی در مواجهه با سیر تحول مثبت و منفی شخصیت اصلی در فیلم‌های سینمایی (مطالعه موردی: فیلم‌های حکم و پدرخوانده) [دوره 14، شماره 35، 1402، صفحه 27-49]
  • حوزۀ صوتی تعدد گستره ها و ناحیه های صوتی در محدودۀ صوتی آوازخوانان مرد موسیقی ایرانی [دوره 14، شماره 32، 1402، صفحه 61-77]

خ

  • خراسان شمالی تُورَه؛ نمایش عامیانه‌ی خراسان شمالی، چیستی و افول آن (بر پایه‌ی فهم چهارگانه‌ی تولیدکننده، مخاطب، متن و بافت و تحلیل لایه‌ای علت‌ها) [دوره 14، شماره 33، 1402، صفحه 23-38]

د

  • داستان توکیو تحلیل روایت مکان و مناسبات سوژه با آن در برداشتی پدیدارشناسانه از متن فیلم‌نامه «داستان توکیو» [دوره 14، شماره 32، 1402، صفحه 71-99]
  • دستگاه مطالعه‌ی تحلیلی و تطبیقی ساختار «سه‌گاه» در موسیقی دستگاهی ایران و موغامی جمهوری آذربایجان [دوره 14، شماره 32، 1402، صفحه 23-41]
  • دلوز واکاوی و آفرینش مفاهیم جدید از چشم‌انداز سینمای آنتی‌اومانیستی دلوز [دوره 14، شماره 35، 1402، صفحه 71-85]
  • دنیای سینمایی مارول واکاوی انگاره‌ها و پنداره‌های معمارانه در سینمای ابرقهرمانی دنیای مارول [دوره 14، شماره 32، 1402، صفحه 101-121]
  • دهه هشتاد ایران تبلور کارناوال باختینی در نگارش فیلمنامه‌های دهۀ هشتاد ایران [دوره 14، شماره 34، 1402، صفحه 35-50]

ر

  • راست‌کوک تعدد گستره ها و ناحیه های صوتی در محدودۀ صوتی آوازخوانان مرد موسیقی ایرانی [دوره 14، شماره 32، 1402، صفحه 61-77]
  • روش‌شناسی و تحلیل موضوعی روش‌ شناسی و تحلیل موضوعی پایان‌نامه‌های کارشناسی ارشد رشته‌ آهنگسازی در دانشگاه‌های دولتی ایران از سال 1390 تا 1400 [دوره 14، شماره 35، 1402، صفحه 5-25]

ز

  • زابل مطالعه‌ی تحلیلی و تطبیقی ساختار «سه‌گاه» در موسیقی دستگاهی ایران و موغامی جمهوری آذربایجان [دوره 14، شماره 32، 1402، صفحه 23-41]
  • زن مرگبار بازنمایی شخصیت فم‌فتال به مثابه تهدیدی برای نظم اجتماعی در سینمای پیش از انقلاب ایران: مطالعه موردی فیلم‌های فریاد نیمه‌شب (1340)، مو طلایی شهر ما (1344)، و زن و عروسک‌هایش (1344) [دوره 14، شماره 34، 1402، صفحه 5-20]
  • زیباشناسی تصویر کارکرد عناصر تجسمی در فضاسازی فیلم‌های سینمایی (موردپژوهی هتل بزرگ بوداپست) [دوره 14، شماره 33، 1402، صفحه 95-115]
  • زیست‌سیاست بررسی گستردگی هم‌زمان زیست‌سیاست و گفتمان روان‌نژندی در فیلم جزیرۀ شاتر از منظر روانشناسی اجتماعی [دوره 14، شماره 34، 1402، صفحه 65-82]

ژ

  • ژرار ژنت مطالعه‌ای بر اقتباس سینمایی رمان «پدر آن دیگری» بر مبنای مفهوم بیش‌متنیت ژرار ژنت [دوره 14، شماره 32، 1402، صفحه 43-59]
  • ژرارژنت مطالعه بینامتنی تصاویر انیمه ژاپنی با مضمون ایرانی با تکیه بر نظریه ژرارژنت« نمونه موردی: انیمه امیرارسلان نامدار» [دوره 14، شماره 34، 1402، صفحه 21-34]

س

  • سه‌گاه مطالعه‌ی تحلیلی و تطبیقی ساختار «سه‌گاه» در موسیقی دستگاهی ایران و موغامی جمهوری آذربایجان [دوره 14، شماره 32، 1402، صفحه 23-41]
  • سوژه و مکان تحلیل روایت مکان و مناسبات سوژه با آن در برداشتی پدیدارشناسانه از متن فیلم‌نامه «داستان توکیو» [دوره 14، شماره 32، 1402، صفحه 71-99]
  • سیر تحول مثبت و منفی واکاوی رویکرد حالت ساز نورپردازی در مواجهه با سیر تحول مثبت و منفی شخصیت اصلی در فیلم‌های سینمایی (مطالعه موردی: فیلم‌های حکم و پدرخوانده) [دوره 14، شماره 35، 1402، صفحه 27-49]
  • سینما واکاوی انگاره‌ها و پنداره‌های معمارانه در سینمای ابرقهرمانی دنیای مارول [دوره 14، شماره 32، 1402، صفحه 101-121]
  • سینما فراداستان در دهه نود سینمای ایران بر اساس نظریه لیندا هاچن: مطالعه موردی دو فیلم «اژدها وارد می‌شود! » و «مسخره‌باز» [دوره 14، شماره 33، 1402، صفحه 5-21]
  • سینمای پیش از انقلاب ایران بازنمایی شخصیت فم‌فتال به مثابه تهدیدی برای نظم اجتماعی در سینمای پیش از انقلاب ایران: مطالعه موردی فیلم‌های فریاد نیمه‌شب (1340)، مو طلایی شهر ما (1344)، و زن و عروسک‌هایش (1344) [دوره 14، شماره 34، 1402، صفحه 5-20]
  • سینمایی اندیشیدن واکاوی و آفرینش مفاهیم جدید از چشم‌انداز سینمای آنتی‌اومانیستی دلوز [دوره 14، شماره 35، 1402، صفحه 71-85]

ش

  • شازده کوچولو مطالعه‌ی تطبیقی داستان شازده کوچولو اثر دوسنت اگزوپری و فیلم انیمیشنِ شازده کوچولو به کارگردانی مارک آزبرن [دوره 14، شماره 35، 1402، صفحه 107-127]
  • شخصیت اصلی واکاوی رویکرد حالت ساز نورپردازی در مواجهه با سیر تحول مثبت و منفی شخصیت اصلی در فیلم‌های سینمایی (مطالعه موردی: فیلم‌های حکم و پدرخوانده) [دوره 14، شماره 35، 1402، صفحه 27-49]
  • شگفت‌انگیزان تحلیل ویژگی‌های شخصیت‌های انیمیشن شگفت انگیزان با توجه به مرگ اگزیستانسیال و مفاهیم وابسته به آن در آرای هایدگر [دوره 14، شماره 35، 1402، صفحه 87-105]
  • شیفتگی مرگبار بازنمایی شخصیت فم‌فتال به مثابه تهدیدی برای نظم اجتماعی در سینمای پیش از انقلاب ایران: مطالعه موردی فیلم‌های فریاد نیمه‌شب (1340)، مو طلایی شهر ما (1344)، و زن و عروسک‌هایش (1344) [دوره 14، شماره 34، 1402، صفحه 5-20]

ع

  • عامل‌های اخلاقی موسیقی نازیسم و واگنر و نظریه جنگ کلاوزویتس در آلمان در زمان جنگ جهانی دوم [دوره 14، شماره 33، 1402، صفحه 79-93]

ف

  • فراداستان فراداستان در دهه نود سینمای ایران بر اساس نظریه لیندا هاچن: مطالعه موردی دو فیلم «اژدها وارد می‌شود! » و «مسخره‌باز» [دوره 14، شماره 33، 1402، صفحه 5-21]
  • فرهنگ عامه تُورَه؛ نمایش عامیانه‌ی خراسان شمالی، چیستی و افول آن (بر پایه‌ی فهم چهارگانه‌ی تولیدکننده، مخاطب، متن و بافت و تحلیل لایه‌ای علت‌ها) [دوره 14، شماره 33، 1402، صفحه 23-38]
  • فم‌‌فتال بازنمایی شخصیت فم‌فتال به مثابه تهدیدی برای نظم اجتماعی در سینمای پیش از انقلاب ایران: مطالعه موردی فیلم‌های فریاد نیمه‌شب (1340)، مو طلایی شهر ما (1344)، و زن و عروسک‌هایش (1344) [دوره 14، شماره 34، 1402، صفحه 5-20]
  • فیلم شگردهای تولید و توزیع؛ مطالعه مؤلفه‌های اثرگذار بر فروش جهانی فیلم [دوره 14، شماره 35، 1402، صفحه 51-70]
  • فیلم کودک و نوجوان برهم‌کنش دو وجه خوانداری و دیداریِ «عناوین تایپوگرافیک» در تیتراژ و پوستر هفت فیلم کودک و نوجوان: بر اساس نظریۀ اسکات- نیکولایوا [دوره 14، شماره 35، 1402، صفحه 129-144]
  • فیلم‌نامه تحلیل روایت مکان و مناسبات سوژه با آن در برداشتی پدیدارشناسانه از متن فیلم‌نامه «داستان توکیو» [دوره 14، شماره 32، 1402، صفحه 71-99]
  • فیلمنامه تبلور کارناوال باختینی در نگارش فیلمنامه‌های دهۀ هشتاد ایران [دوره 14، شماره 34، 1402، صفحه 35-50]

ق

  • قاب‌بندی کارکرد عناصر تجسمی در فضاسازی فیلم‌های سینمایی (موردپژوهی هتل بزرگ بوداپست) [دوره 14، شماره 33، 1402، صفحه 95-115]
  • قطب‌های استعاره و مجاز بررسی گستردگی هم‌زمان زیست‌سیاست و گفتمان روان‌نژندی در فیلم جزیرۀ شاتر از منظر روانشناسی اجتماعی [دوره 14، شماره 34، 1402، صفحه 65-82]

ک

  • کارگردان به‌مثابه فیلسوف واکاوی و آفرینش مفاهیم جدید از چشم‌انداز سینمای آنتی‌اومانیستی دلوز [دوره 14، شماره 35، 1402، صفحه 71-85]
  • کارناوال تبلور کارناوال باختینی در نگارش فیلمنامه‌های دهۀ هشتاد ایران [دوره 14، شماره 34، 1402، صفحه 35-50]
  • کانسپت واکاوی انگاره‌ها و پنداره‌های معمارانه در سینمای ابرقهرمانی دنیای مارول [دوره 14، شماره 32، 1402، صفحه 101-121]
  • کلاوزویتس موسیقی نازیسم و واگنر و نظریه جنگ کلاوزویتس در آلمان در زمان جنگ جهانی دوم [دوره 14، شماره 33، 1402، صفحه 79-93]
  • کودکان کم‌توان ذهنی آموزش‌پذیر تأثیر نمایش خلاق در بازیابی و توسعه مهارت و نگرش خلاق کودکان کم ‏توان ذهنی آموزش‌پذیر [دوره 14، شماره 32، 1402، صفحه 8-21]

گ

  • گسترۀ صوتی تعدد گستره ها و ناحیه های صوتی در محدودۀ صوتی آوازخوانان مرد موسیقی ایرانی [دوره 14، شماره 32، 1402، صفحه 61-77]

ل

  • لیندا هاچن فراداستان در دهه نود سینمای ایران بر اساس نظریه لیندا هاچن: مطالعه موردی دو فیلم «اژدها وارد می‌شود! » و «مسخره‌باز» [دوره 14، شماره 33، 1402، صفحه 5-21]

م

  • مارتین هایدگر تحلیل روایت مکان و مناسبات سوژه با آن در برداشتی پدیدارشناسانه از متن فیلم‌نامه «داستان توکیو» [دوره 14، شماره 32، 1402، صفحه 71-99]
  • مارک آزبرن مطالعه‌ی تطبیقی داستان شازده کوچولو اثر دوسنت اگزوپری و فیلم انیمیشنِ شازده کوچولو به کارگردانی مارک آزبرن [دوره 14، شماره 35، 1402، صفحه 107-127]
  • مانی حقیقی فراداستان در دهه نود سینمای ایران بر اساس نظریه لیندا هاچن: مطالعه موردی دو فیلم «اژدها وارد می‌شود! » و «مسخره‌باز» [دوره 14، شماره 33، 1402، صفحه 5-21]
  • محدوده‌بندیِ اصوات موسیقایی تعدد گستره ها و ناحیه های صوتی در محدودۀ صوتی آوازخوانان مرد موسیقی ایرانی [دوره 14، شماره 32، 1402، صفحه 61-77]
  • مخالف مطالعه‌ی تحلیلی و تطبیقی ساختار «سه‌گاه» در موسیقی دستگاهی ایران و موغامی جمهوری آذربایجان [دوره 14، شماره 32، 1402، صفحه 23-41]
  • مدرنیته ایرانی بازنمایی شخصیت فم‌فتال به مثابه تهدیدی برای نظم اجتماعی در سینمای پیش از انقلاب ایران: مطالعه موردی فیلم‌های فریاد نیمه‌شب (1340)، مو طلایی شهر ما (1344)، و زن و عروسک‌هایش (1344) [دوره 14، شماره 34، 1402، صفحه 5-20]
  • مردم‌نگاری دل مدیریت تجربه‌ی مصرف مخاطب تئاتر: یک مطالعه مردم‌نگارانه [دوره 14، شماره 33، 1402، صفحه 117-135]
  • مرگ اگزیستانسیال تحلیل ویژگی‌های شخصیت‌های انیمیشن شگفت انگیزان با توجه به مرگ اگزیستانسیال و مفاهیم وابسته به آن در آرای هایدگر [دوره 14، شماره 35، 1402، صفحه 87-105]
  • مطالعه بینامتنی مطالعه بینامتنی تصاویر انیمه ژاپنی با مضمون ایرانی با تکیه بر نظریه ژرارژنت« نمونه موردی: انیمه امیرارسلان نامدار» [دوره 14، شماره 34، 1402، صفحه 21-34]
  • معماری واکاوی انگاره‌ها و پنداره‌های معمارانه در سینمای ابرقهرمانی دنیای مارول [دوره 14، شماره 32، 1402، صفحه 101-121]
  • ملال تحلیل ویژگی‌های شخصیت‌های انیمیشن شگفت انگیزان با توجه به مرگ اگزیستانسیال و مفاهیم وابسته به آن در آرای هایدگر [دوره 14، شماره 35، 1402، صفحه 87-105]
  • موسیقی مدرن بررسی تطبیقی نت‌نگاری نوین در آثار آهنگسازان معاصر (مطالعه موردی: بانشی، کهکشان مارپیچ، اتود 2 فریمن، کنتاکت، 8'37"، طلسم باران) [دوره 14، شماره 33، 1402، صفحه 39-78]
  • موسیقی نو بررسی تطبیقی نت‌نگاری نوین در آثار آهنگسازان معاصر (مطالعه موردی: بانشی، کهکشان مارپیچ، اتود 2 فریمن، کنتاکت، 8'37"، طلسم باران) [دوره 14، شماره 33، 1402، صفحه 39-78]
  • موغام مطالعه‌ی تحلیلی و تطبیقی ساختار «سه‌گاه» در موسیقی دستگاهی ایران و موغامی جمهوری آذربایجان [دوره 14، شماره 32، 1402، صفحه 23-41]
  • میخائیل باختین تبلور کارناوال باختینی در نگارش فیلمنامه‌های دهۀ هشتاد ایران [دوره 14، شماره 34، 1402، صفحه 35-50]
  • میزانسن کارکرد عناصر تجسمی در فضاسازی فیلم‌های سینمایی (موردپژوهی هتل بزرگ بوداپست) [دوره 14، شماره 33، 1402، صفحه 95-115]
  • میشل فوکو بررسی گستردگی هم‌زمان زیست‌سیاست و گفتمان روان‌نژندی در فیلم جزیرۀ شاتر از منظر روانشناسی اجتماعی [دوره 14، شماره 34، 1402، صفحه 65-82]

ن

  • نت‌نگاری بررسی تطبیقی نت‌نگاری نوین در آثار آهنگسازان معاصر (مطالعه موردی: بانشی، کهکشان مارپیچ، اتود 2 فریمن، کنتاکت، 8'37"، طلسم باران) [دوره 14، شماره 33، 1402، صفحه 39-78]
  • نت‌نویسی گرافیکی بررسی تطبیقی نت‌نگاری نوین در آثار آهنگسازان معاصر (مطالعه موردی: بانشی، کهکشان مارپیچ، اتود 2 فریمن، کنتاکت، 8'37"، طلسم باران) [دوره 14، شماره 33، 1402، صفحه 39-78]
  • نشانه شناسی واکاوی انگاره‌ها و پنداره‌های معمارانه در سینمای ابرقهرمانی دنیای مارول [دوره 14، شماره 32، 1402، صفحه 101-121]
  • نمایش درمانی تأثیر نمایش خلاق در بازیابی و توسعه مهارت و نگرش خلاق کودکان کم ‏توان ذهنی آموزش‌پذیر [دوره 14، شماره 32، 1402، صفحه 8-21]
  • نمایش محلی تُورَه؛ نمایش عامیانه‌ی خراسان شمالی، چیستی و افول آن (بر پایه‌ی فهم چهارگانه‌ی تولیدکننده، مخاطب، متن و بافت و تحلیل لایه‌ای علت‌ها) [دوره 14، شماره 33، 1402، صفحه 23-38]
  • نمایش‌نامه خلأهای موجود در قضاوت ارسطو درباره‌ی هفت نمایش‌نامه‌ی بازمانده از آیسخولوس [دوره 14، شماره 33، 1402، صفحه 137-152]
  • نورپردازی واکاوی رویکرد حالت ساز نورپردازی در مواجهه با سیر تحول مثبت و منفی شخصیت اصلی در فیلم‌های سینمایی (مطالعه موردی: فیلم‌های حکم و پدرخوانده) [دوره 14، شماره 35، 1402، صفحه 27-49]
  • نیکولایوا برهم‌کنش دو وجه خوانداری و دیداریِ «عناوین تایپوگرافیک» در تیتراژ و پوستر هفت فیلم کودک و نوجوان: بر اساس نظریۀ اسکات- نیکولایوا [دوره 14، شماره 35، 1402، صفحه 129-144]

و

  • واگنر موسیقی نازیسم و واگنر و نظریه جنگ کلاوزویتس در آلمان در زمان جنگ جهانی دوم [دوره 14، شماره 33، 1402، صفحه 79-93]
  • وضعیت نمایشی شگردهای تولید و توزیع؛ مطالعه مؤلفه‌های اثرگذار بر فروش جهانی فیلم [دوره 14، شماره 35، 1402، صفحه 51-70]

ه

  • هایدگر تحلیل ویژگی‌های شخصیت‌های انیمیشن شگفت انگیزان با توجه به مرگ اگزیستانسیال و مفاهیم وابسته به آن در آرای هایدگر [دوره 14، شماره 35، 1402، صفحه 87-105]
  • همایون غنی‌زاده فراداستان در دهه نود سینمای ایران بر اساس نظریه لیندا هاچن: مطالعه موردی دو فیلم «اژدها وارد می‌شود! » و «مسخره‌باز» [دوره 14، شماره 33، 1402، صفحه 5-21]